Subject: FW: Raasiku vald Teemeistri tee JJT
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 11 Aug 2025 13:19:54 +0300

Tere.

Puhkuse ajal tulnud korduv töö (tundub et projekteerija ei ole üldmeilile
saatnud).

Palun rega mulle.

Tervitades

Merike

From: Arvo Vahtra <[email-masked]>
Sent: Thursday, August 7, 2025 4:50 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: Vs: Raasiku vald Teemeistri tee JJT

Tere!

Saadan kooskõlastusse täiendatud ja parandatud projekti. Teemeistri tee 4
teine juurdepääs sai nihutatud olemasoleva aiavärava ette, kuna ettevõtte
juhataja sõnul on neil tulevikus plaanis kavandada ringtee ümber hoone
ning see on ka päästeauto võimalik sissepääs või väljasõit olenevalt
kummalt poolt hoonele lähenetakse.

<https://tinterprojektee-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/arvo_tinterproje
kt_ee/EfFM6v4HpQRDgxPXGVlonusBZI3UtvYlL4to_DfiskNvow?e=FpsARb>
1625TP_Teemeistritee.zip

Arvo Vahtra

OÜ Tinter-Projekt

5116931

Saatja: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: neljapäev, 24. juuli 2025 14:20
Adressaat: Arvo Vahtra <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Raasiku vald Teemeistri tee JJT

Tere.

Tänan projekti eest.

Mõned tähelepanekud:

1.	T-11318 km 0,01-0,35  lõigule projekteeritud JJT valgustusklass on
sellel tänavale valitud õige  -P6 , saab kasutada väikese võimsusega
valgusteid 6,9W – lahendus sobib.

Ettepanek :Ületuskohale ei ole vajalik ÜKR erivalgusteid projekteerida,
kuna siin ei ole pimedal ajal sõidutee ületajaid vähemalt 10 in/h  ja
liiklus on ka väike 120 autot ööpäevas.

Transpordiamet ei luba sellisena ainult  ÜKR erivalgustustust rajada, vaid
tuleb ka valgustatud erivalgustusega ületuskohale paigaldada 1 sõidutee
valgustusmast  enne ja pärast ületuskohata .

Sellest tulenevalt on minu ettepanek ületuskohale ÜKR erivalgusteid mitte
projekteerida.

2.	Kaabel ristumisel truubiga kindlas kõneviisis, mitte „vajadusel“.
(Ei ole mõtet sügavustesse kaevuda ja pärast jälle JJT üles ehitada, ka
uus truup seal ju.)

3.	Teemeistri tee 4 kinnistule on ette nähtud 3 mahasõitu. Üldine
põhimõte on, et kergliiklusteel konfliktpunktide (sh ristumine
mahasõitudega) vähendamiseks rekonstrueeritakse reaalselt kasutuses olevad
mahasõidud. Kuna üks mahasõitudest on kasutusest väljas (ei kajastu ka
Teeregistris) tuleb see mahasõit likvideerida. Kinnistu siseselt on
hoonele juurdepääs jätkuvalt tagatud, võimalik on teha kõiki manöövreid sh
tagasipööret.

4.	Teemeistri tee 4 mahasõidu (mille laius on 7m) laiuse sobivuse
hindamiseks palun pange joonisele sõiduki pöördetrajektoor peale.
5.	Palun käsitleda projektis nähtavuste teemat (sh kergliiklustee
ristumine riigiteega, ristumine mahasõitudega), lisada normide kohased
nähtavuskolmnurgad. Vajadusel näha ette meetmed nähtavuse tagamiseks.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Arvo Vahtra <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 22, 2025 12:46 PM
To: Maanteeameti klienditugi <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Raasiku vald Teemeistri tee JJT

Tere.

Saadan kooskõlastusse Raasiku vallas Raasiku alevikus Teemeistri tee
jalgratta- ja jalgtee projekti.

Projekti materjalid laaditud allolevale lingile.

<https://tinterprojektee-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/arvo_tinterproje
kt_ee/Efe3TjuC7XFMg7WdrCg7kNYB4H6_e9f8dku2sj3O9Qbf5g?e=hbSjuJ>
1625TP_Teemeistritee.zip

Arvo Vahtra

OÜ Tinter-Projekt

5116931